Skoda Raptor
avagy néhány szóban a vasról

Raptor előző élete (1989-2002)
Gyártási év: 1989
Gyártmány: Skoda
Típus: 120L
Szín: Zöld

Miközben Raptort előző gazdája nyúzta, nálam Versenygép volt a középpontban.


Raptor új gazdijánál pihenget (2002.dec - 2003.nov)
Megvásároltam az autót, ezután egy évig hozzá sem nyúltam.
hrrrr-hrrrr
wrummm-pityipűűűű


Raptor feltámasztása (2003.nov - 2004.júl)
Az autó átépítésének időszaka. Gyorsan telt az idő...
nyikk-nyekk
kipp-kopp


Raptor újra száguld (2004.júl -)
2003. Hungaroring G1 Gyorsulási Versenysorozat A2 kategória
összetett pontverseny második hely.

2004. Hungaroring EVO Gyorsulási Versenysorozat A2 kategória
összetett pontverseny harmadik hely. (fél szezon)

2005. Rábaring KIA Gyorsulási Versenysorozat A1 kategória
összetett pontverseny második hely.

2005. Müller Art Gyorsulási Futam Versenysorozat A1 kategória
összetett pontverseny első hely.

2006. Hungaroring MNASZ Gyorsulási Trófea Versenysorozat A2 kategória
összetett pontverseny második hely. (fél szezon)

2006. Dragracing Gyorsulási OB Versenysorozat A1 kategória
összetett pontverseny harmadik hely.

2007. Dragracing Versenysorozat A1 kategória
összetett pontverseny második hely.

2007. Futam Versenysorozat A1 kategória
összetett pontverseny első hely.


2008. MGYSZ Országos Bajnokság A1 kategória
összetett pontverseny harmadik hely.

2010. MGYSZ Országos Bajnokság P1 kategória
összetett pontverseny második hely.

2011. MGYSZ Országos Bajnokság P1 kategória
összetett pontverseny második hely.

2011. WestDragRace Gyorsulási Verseny A2 kategória
összetett pontverseny harmadik hely.


Skoda Raptor

2005-ben nyert serlegek

Képek az autóról

2004. júliusára elkészült a vadiúj építésű Raptor, melynek építése és versenyen történő bemutatkozása 3-4 hónapot csúszott a tervezett időponthoz képest.
A csúszás miatt csak az év közepén tudtam bekapcsolódni a versenyszezonba, de a jó szerepléssel a Hungaroring éves pontverseny harmadik helyét sikerült elérni.

2005-ben Magyarországon négy gyorsulási versenysorozat indult az év elején.
Erőforrásaim figyelembe vételével úgy döntöttem, hogy a két legnagyobb versenysorozatra koncentrálok és ezeken próbálok meg minden tőlem telhetőt megtenni a sikeres szereplés érdekében. A versenyeken elért kitűnő eredmények alapján bátran mondhatom, hogy nagyon sikeres évet zártam, így 2005-ben az 1600 köbcentis kategóriában a Skoda Raptor lett a csúcsragadozó! :-)
Már az évad elején jól sikerül a bemutatkozás, innentől kezdve dobogóra esélyesként indultam a versenyeken. Az esetek többségében sikerült dobogóra állnom, sőt több alkalommal a dobogó legfelső fokáról pillanthattam körbe az ünneplő tömegen. Sajnos a nyár folyamán több műszaki hiba is megakadályozta, hogy minden versenyen elinduljak, így az év végi összetett pontversenyekben nagyon szoros lett a befutó. Végülis a Müller Art gyorsulási versenysorozat éves összesített pontversenyében az első helyet szereztem meg, míg a Rábaringes versenysorozaton az összetett második helyén végeztem.

2006-ban kellő mértékű szponzori támogatás hiányában a fejlesztések nélküli előző évi autóval versenyeztem végig a szezont, két versenysorozatban indultam (Dragracing Gyorsulási OB, Hungaroring MNASZ Gyorsulási Trófea). Az előző évi győzelmek ugyan elmaradtak, de a kocsi megbízhatóságának köszönhetően végül az összetett pontversenyekben harmadik illetve második helyezést értem el. Terveink szerint 2007-ben is lehetőség nyílik majd a profi gyorsulási ligában történő tisztes helytállásra, remélhetőleg a már új feljesztésű versenyautóval!

2007-ben két versenysorozatban indultam (Futam.hu MGYSZ Országos Bajnokság, Dragracing Versenysorozat). A kocsi megbízhatóságának köszönhetően végül az összetett pontversenyekben az első illetve második helyezést értem el. Az Országos Bajnokság első helyével bekerültem Magyarország első Nemzeti Válogatott keretébe, amely lehetőséget biztosít a 2008-as évben a profi gyorsulási ligában keretében a hazai, illetve a nemzetközi versenyken (King of Europe, EB futamok) történő részvételre.

2008-ban a magyar gyorsulási sportág első nemzeti válogatottjának tagjaként a Magyar Gyorsulási Szövetség Országos Bajnokság versenysorozatán, a Nyugat-Dunántúli Regionális Bajnokság versenyein, valamint a Magyarországon megrendezett East European Street Legal Challenge futamon indultam. Az Országos Bajnokságban végül az összetett pontversenyben harmadik helyezést értem el.

2010-ben a Magyar Gyorsulási Szövetség Országos Bajnokság versenysorozatán, valamint néhány MNASZ OB futamon indultam. Az MGYSZ Országos Bajnokságban végül az összetett pontversenyben második helyezését értem el.

2011-ben a Magyar Gyorsulási Szövetség Országos Bajnokság versenysorozatán, valamint a WestDragRace Gyorsulási Versenysorozaton indultam. Az MGYSZ Országos Bajnokságban végül az összetett pontversenyben második, míg a WestDragRace sorozatban a harmadik helyezését értem el.

Mért és számított technikai adatok:
126 LE @ 6510 1/min (2004.november)
135+ LE (2010)
156 Nm @ 5130 1/min (2004.november)
160+ Nm (2010)
0-40 km/h @ 1,2 sec
0-60 km/h @ 2,4 sec
0-80 km/h @ 3,8 sec
0-100 km/h @ 5,4 sec
0-120 km/h @ 7,3 sec
0-140 km/h @ 10,1 sec
Taszár (2010.05.01):
60 láb @ 1,862 sec
Debrecen (2010.05.15):
0-201 m @ 8,514 sec @ 130 km/h
Kiskunlacháza (2010.04.25):
0-402 m @ 13,509 sec @ 159 km/h

Egyedi ismertetõjelek:
fekete+kékeszöld színek egyedi kombinációja
az ablakokon fekete fólia
GLS mûszerek
három küllös sportkormány
üvegszálas versenyülés
négypontos biztonsági öv

Hogy honnan is a plusz pár paci?
1.5-es tuning Skoda motor
4 leömlös kipuffogó, keresztdob
dupla fekvö karburátorok
a jó gyorsuláshoz rövid váltó
kökemény, ületetett futómü
+ mindezek tökéletesen összehangolva

A közeljövõ tervei:
A versenyautó felkészítése folyamatos! A 2011-es évben újra támadunk! :-)



Visszalépés egy oldallal