Versenygép projekt
avagy Versenygép életének története


Versenygép gyermekkora (1987-1998)
Õ (mert ugye a Škoda családtag) még anno 1987. decemberében látta meg a napvilágot, a cseh autóipar fellegvárában Mlada Boleslavban. Életének elsõ 6 évében 2 tulajdonos hajtotta. Életének ezen idõszakáról nincs semmi külõnleges mesélnivaló, hisz a Skodáknál megszokott nyugdíjas életmódhoz szoktatták. Ennek köszönhetõen amikor 1993. nyarán hozzámkerült kicsit el volt szegényke lustulva. Rögtön meg is kezdtem a trenírozását. Napról napra egyre jobban "húzott" a gép, néha az is elõfordult hogy már 80km/h-ra is sikerült neki felgyorsulnia, de ez tényleg csak ideális körülmények (szakadékban, hátszéllel) között fordult elõ. Az állandó padlógázas közlekedés hatása a pénztárcámon is érezhetõ volt, mert nemcsak a benzin drága, hanem mindenféle hibák sorra jelentkeztek a jószágon. Hosszú évek alatt sikerült apránként szinte az egész autót kicserélnem.



Versenygép serdülõkora (1998-2001)
1998. õszén eljött egy Székesfehérvári "nagy kirándulás", amikor bedobta szegényke a törülközõt. 3 hengerrel ugyan, de még hazavitt minket. Ekkor jött el a pillanat, amikor a régóta tervezett tuningolási folyamat elkezdödött. Az elsõ lépés a motor, a futómü és az utastér feljavitása volt. Belekerültek sportosabb ülések, egyedi müszerfal, szélesebb felnik, "peres" gumik, kis beültetés és megtörtént a motor tuningolása(75-80LE) is. Egy 1999. nyarán tõrtént baleset után(amikor gazdasági totálkáros lett) elkezdõdött a nevének megfelelõ külsõ design kialakítása. 1999. novemberén a teljes kilakatolás és karosszéria munkálatok után pár nap alatt készen lett a külsõ-belsõ fényezés, ami a mai napig is megcsodálható Versenygépen. További apró okosságokkal Versenygép azóta is állandóan szépült illetve izmosodott.



Versenygép ereje teljében (2001-2003)
2003. Hungaroring G1 Gyorsulási Versenysorozat A2 kategória
összetett pontverseny második hely.


Serleg.  A képen Versenygép és jómagam vagyunk láthatók.  Porcelán.

2001. márciusában beszerelésre került egy 1.3-as tuning Favorit motor.
A bejáratási idöszak letelte után folyamatosan fejlesztetük a mocit.
Hát mit mondjak? Elég meggyõzõ lett az eredmény! Az 1/8-ad mérföldes, állórajtos távot 10 másodperc alatti idõvel tudta abszolválni. :-)
Ami azt illeti ez a menetteljesitmény minden elõzetes várakozást felülmúlt.
A keréken leadott teljesítmény kb. 90-95 LE körül lehet (a diagram a gyorsulás menüpontban megtekinthetö), ami fötengelyen mérve kb. 105-110 LE.


Számított technikai adatok:
107 LE @ 6500 1/min
125 Nm @ 5300 1/min
Top speed: 175 km/h @ 43,9 sec @ 1639 m
0-40 km/h @ 1,5 sec
0-60 km/h @ 3,6 sec
0-80 km/h @ 6,0 sec
0-100 km/h @ 8,6 sec
0-120 km/h @ 12,7 sec
0-140 km/h @ 17,9 sec
0-160 km/h @ 25,4 sec

0-100 m @ 6,6 sec @ 85,6 km/h
0-200 m @ 10,2 sec @ 112,1 km/h
0-400 m @ 16,2 sec @ 133,9 km/h
0-1000 m @ 30,2 sec @ 167,4 km/h



Versenygép visszavonul a versenypályáról (2003-)
2003. októberében arra az elhatározásra jutottam, hogy szétválasztom
az utcai- és versenyautó projektet. Ennek keretében Versenygép kissé visszaszelidült és megmarad egy 'street legal' utcai tuningautónak.
Jelenleg kb. 75LE körül lehet, ami utcai használatban nem is rossz! :-)

Egyedi ismertetõjelek:
fehér+kékeszöld színek egyedi kombinációja
Ford Escort XR3-as ülések
ültetés, futómű keményítés
fehér GLS mûszerfal, piros mutatókkal
elsõ és oldalsó fehér indexbúra

széles felnik és gumik




Versenygép befejezi földi pályafutását (2006)
2006. tavaszán sajnálatos módon ütött szegény Versenygép utolsó órája. Fájdalmas döntést kellett hoznom, de végül a gazdaságossági szempontokat figyelembe véve az autó forgalomból kivonása mellett döntöttem.
Versenygéppel a hosszú évek során nagyon sok közös élményt éltünk át, ez volt életem első autója, ezen tanultam meg az autó működését, együtt hasítottunk keresztül Európa útjain, együtt értünk el versenypályákon országos hírű sikereket.
VISZLÁT PAJTI!


Visszalépés egy oldallal